ضربه سهمگین دلار بر پیکره فروش بازار

ضربه سهمگین دلار بر پیکره فروش بازار

به گزارش خبرنگار صنعت زندگی، افزایش نرخ دلار فروش در بازار شیرالات، کاشی و سرامیک، تجهیزات آشپزخانه و صنایع وابسته را با ضربه سهمگینی روبرو کرده و بسیاری از تولیدکنندگان، نمایندگی ها، بازرگانی ها و فعالان این صنف را با مشکل جدی روبرو ساخته است.

افزایش نرخ دلار در یکی دو هفته اخیر با ایجاد ضربه ای سهمگین به ساختار ها و سازمان های فروش صنعت شیرالات، کاشی و سرامیک، تجهیزات آشپزخانه و سایر صنایع وابسته موجب توقف فروش، تغییر لیست قیمت ها، تغییر رویه ها و برهم خوردن تعهدات شده است.

این در حالی است که با توجه به رکود بی سابقه ای که بازار این صنف در سال جاری شاهد بود افزایش نرخ دلار و به دنبال آن افزایش قیمت تولیدکنندگان شیرالات، تجهیزات آشپزخانه و کاشی و سرامیک و … در بسیاری از موارد توقف کامل فروش را در بازار موجب شده است.

بر این اساس افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت شیرالات در لیست های رسمی برندها، افزایش10 تا 20 درصدی برندهای تولید کننده تجهیزات آشپزخانه (هود، گاز، فر و سینک) و 5 تا 10 درصدی کاشی و سرامیک از جمله اتفاقاتی بوده که تحت تاثیر افزایش قیمت ارز اتفاق افتاده است.

با این همه تاثیر افزایش نرخ ارز به افزایش قیمت محصولات این صنعت محدود نشده و توقف فروش، تغییر رویه فروش از چکی به نقدی و برهم خوردن قراردادهای فروش محصول از جمله تبعات این افزایش قیمت بوده است.

انتهای پیام/

لینک نوشته: https://sanatzendegi.ir/izoh