۹ نکته مهم برای انتخاب رنگ خانه

۹ نکته مهم برای انتخاب رنگ خانه

به گزارش صنعت زندگی، تغییر رنگ دیوار‌ها تاثیر بسیار زیادی به روی ظاهر خانه شما خواهد داشت به طوری که پس از اتمام کار به نظر می‌رسد وارد یک خانه جدید شدید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای ایجاد این تغییر و تحول در خانه خود، ارزان‌ترین راه را، تغییر رنگ دیوار‌های خانه می‌دانند. اما کدام رنگ را انتخاب کنیم؟ در حالیکه رنگ سفید در اغلب مواقع انتخاب اول برای رنگ دیوارهاست، راهکار‌های دیگری نیز برای انتخاب رنگ وجود دارد. در ادامه به ۹ نکته مهم برای انتخاب رنگ خانه اشاره خواهیم کرد.

نکاتی که باید هنگام انتخاب رنگ خانه در نظر بگیرید

۱. می‌خواهید اتاق مورد نظرتان چه حسی را القا کند؟

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن شما احساس آرامش را در فضا بخش کند رنگ‌های آبی روشن یا خاکستری روشن را انتخاب کنید. از سوی دیگر، فضا‌هایی نظیر آشپزخانه اغلب قرار است حس روشنایی و سرزندگی را در شما ایجاد کنند به همین دلیل رنگ‌های روشن و خانواده رنگ زرد می‌تواند انتخاب خوبی برای چنین فضایی باشد. بنابراین، با مشخص کردن حس و حالی که می‌خواهید یک فضا داشته باشد، بهتر می‌توانید نسبت به انتخاب رنگ خانه خود اقدام کنید.

۲. رنگ دلخواهتان را از بین جزییات دکوراسیون خانه انتخاب کنید

یکی از روش‌هایی که به شما در انتخاب رنگ خانه کمک خواهد کرد، توجه به جزییات است. به رنگ مبلمان، فرش، یا تابلوی نقاشی که دوست دارید به دیوار بیاوزید توجه کنید. همه این موارد می‌توانند به شما کمک کنند رنگ مناسب‌تری با توجه به دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. بنابراین، پیش از اینکه به فروشگاه رنگ بروید و اقدام به خرید رنگ کنید، با دقت به اتاقی که می‌خواهید رنگ بزنید نگاه کنید. جزییات را در ذهن خود بسپارید یا در صورت لزوم از آن‌ها عکس بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که در کنار این وسایل، هم خودش به زیبایی می‌درخشد هم درخشش و زیبایی لوازم خانه شما را از بین نمی‌برد.

۳. اگر خانه‌تان هنوز مبله نشده نسبت به خرید رنگ اقدام نکنید

انتخاب رنگ خانه بهتر است آخرین تصمیمی باشد که برای خانه خود می‌گیرید چرا که رنگ دیوار‌ها در کنار وسایلی که در اتاق چیده می‌شوند جلوه دیگری خواهد داشت؛ بنابراین اگر هنوز وسیله‌ای نخریدید بهتر است انتخاب رنگ را به بعد موکول کنید. پس از اینکه مبلمان، پرده، یا وسایل اتاق خواب را تهیه کردید، با توجه به رنگ آن‌ها رنگ دیوار‌ها را انتخاب کنید.

۴. به نور اتاق دقت کنید

هنگام انتخاب رنگ خانه به نور اتاق‌ها توجه داشته باشید. اتاق‌هایی که پنجره‌های بزرگتری دارند نور طبیعی بیشتری خواهند داشت و رنگ دیوار‌ها نیز روشن‌تر دیده خواهد شد. همین موجب می‌شود شما رنگ دلخواهتان را یک درجه تیره‌تر در نظر بگیرید. در مقابل، برای اتاق‌های کوچک و کم نور بهتر است رنگ روشن‌تری انتخاب کنید تا هم اندک نور موجود در فضا را منعکس کند هم فضای اتاق را بزرگتر جلوه دهد.

۵. رنگ را تست کنید

در این مرحله احتمالا رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید شروع به رنگ زدن کنید. چه رنگ آکریلیک پایه آب انتخاب کرده باشید چه رنگ پلاستیک یا رنگ روغنی، بهتر است پیش از اینکه کل اتاق را رنگ بزنید، رنگ مورد نظرتان را در گوشه‌ای از دیوار تست کنید. بخصوص اگر از رنگ‌های ترکیبی استفاده می‌کنید تا زمانی که بتوانید درجه رنگ دلخواهتان را به دست بیاورید شاید لازم باشد یک یا دو بار این تست را انجام دهید تا نسبت به درست بودن رنگ ترکیبی مطمئن شوید.

۶. از یک صفحه سفید برای تست رنگ استفاده کنید

تست کردن رنگ ترکیبی به روی دیوار شاید برایتان خوشایند نباشد؛ بنابراین تا زمانی که به رنگ دلخواه برسید، از یک صفحه سفید برای تست کردن رنگ استفاده کنید. صفحه سفید را حتما در گوشه‌ای از دیوار بگذارید تا رنگ را با توجه به نور و شرایط موجود در اتاق ارزیابی کنید. هرچند برای امتحان کردن این روش در نظر گرفته شده که دیوار اتاق پیش از رنگ شدن سفید بوده است.

۷. از رنگ مکمل مبلمان و وسایل خانه استفاده کنید

در روش اول به شما توصیه کردیم که رنگ را از میان رنگ‌های جزیی موجود در فضای اتاق انتخاب کنید. اگر کارساز نبود رنگ مکمل را در نظر بگیرید. بعنوان مثال اگر عمده وسایل خانه شما نارنجی است، رنگ آبی می‌تواند مکمل خوبی باشد. رنگ‌های مکمل جذابیت بسیار زیبا و هنری در فضای اتاق ایجاد می‌کنند.

۸. به اتاق‌هایی که کنار هم قرار دارند دقت کنید

رنگ خانه

شاید نخواهید تمامی دیوار‌های خانه را یک رنگ بزنید. برای فضا‌هایی همانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و پذیرایی که در برخی مواقع در کنار هم قرار می‌گیرند به این نکته توجه داشته باشید. رنگی انتخاب کنید که با تمامی این فضا‌ها همخوانی داشته باشد. بعنوان مثال، رنگ‌های خنثی و روشن می‌توانند بهترین و بی‌دردسرترین انتخاب باشند. از سوی دیگر، یک دیوار را بعنوان دیوار کانونی رنگی متفاوت و جذاب بزنید تا به روی این رنگ خنثی تاثیر و جذابیت بیشتری ایجاد کند.

۹. رنگ ترکیبی بسازید

در اغلب مواقع ما رنگ دلخواهمان را در فروشگاه‌های رنگ جویا می‌شویم. اما اغلب رنگ‌های زیبا و جذابی که در دکوراسیون‌های مدرن و جذاب اینترنتی می‌بینیم شامل رنگ‌های ترکیبی و ساختگی هستند. هرچند داشتن دانش کافی برای ترکیب کردن رنگ‌ها نیز امری مهم است. اما به طور کلی می‌توانید رنگ سفید و مادر رنگ دلخواهتان را خریداری کنید و با ترکیب بخش کوچکی از آن به رنگ دلخواهتان برسید.

جمع بندی

انتخاب رنگ خانه در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما با دانستن نکات و روش‌های مختلف برای انتخاب رنگ صحیح و جذاب برای فضای خانه، می‌توانید با کمترین هزینه زیباترین دکوراسیون را برای خانه خود ایجاد کنید. اگر رنگ دلخواهتان را انتخاب کردید، توصیه می‌کنیم پیش از شروع کار رنگ آمیزی دیوار‌ها اشتباهات مربوط به رنگ آمیزی دیوار را بدانید و نسبت به برطرف کردن مشکلات رنگ آمیزی ساختمان اطلاعات کافی کسب کنید.

انتهای پیام/

لینک نوشته: https://sanatzendegi.ir/pi0s