رقابت کاشی و سرامیک ایرانی با محصولات ترکیه، اسپانیا و ایتالیا

رقابت کاشی و سرامیک ایرانی با محصولات ترکیه، اسپانیا و ایتالیا

حسن دخت مدیر فروش کاشی الوند با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت زندگی اظهار داشت: مزیت برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون اکسپو به‌ جز رونق تولید و اقتصاد می تواند کشورها را از توانمندی های ایران در حوزه تولید و صادرات مطلع کند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه های تجاری و اقتصادی در کشورها به افزایش صادرات شرکت ها کمک می کند و ایران هم باید برگزاری نمایشگاه‌های این‌چنین را بیشتر در دستور کار قرار دهد.

مدیر فروش کاشی الوند عنوان کرد: تولید و فروش با بازاریابی و تبلیغات حاصل می‌شود و اگر می‌خواهیم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت نمایشگاه های فرصت های صادراتی ایران در دیگر کشورها برگزار و شرکت های ایرانی با کمک دولت و ایجاد بستر بتوانند در این نمایشگاه ها شرکت کنند.

حسن دخت تصریح کرد: مهم‌ترین چالش در حوزه صادرات انتقال ارز است و بسیاری از بازارهای هدف از جمله کشور های همسایه برای انتقال ارز به تجار ایرانی دچار مشکل شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید ارز نیمایی را به ارز بازار آزاد نزدیک کنند یا جلوی قاچاق کالا در مرزهای کشور را بگیرند.

مدیر فروش کاش الوند توضیح داد: برخی از شرکت های اروپایی در حوزه کاشی و سرامیک تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کرده‌اند اما سیستم بانکی این اجازه را نمی دهد.

حسن دخت با اشاره به کیفیت بالای محصولات ایرانی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد محصولات ایرانی با کشور های ترکیه، اسپانیا و ایتالیا که حرفی در صنعت کاشی و سرامیک برای گفتن دارند رقابت می کنند.

وی همچنین با تاکید بر حمایت دولت خارجی از شرکت های تولید کننده برای مبادلات تجاری عنوان کرد: اگر دولت از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک حمایت کند این شرکت ها به راحتی می‌توانند بازار منطقه و جهان را در دست بگیرند.

انتهای پیام/

لینک نوشته: https://sanatzendegi.ir/m78q